zondag 3 november 2013

Honselersdijk VR1 – MVV ’27 VR1

Het zou een verslag worden van 1 regel en dat zou zijn: We waren vrij!!!

Als ze ons vragen, wat hebben jullie gedaan? Ons antwoord, wat we afgesproken hadden in de kleedkamer zou zijn: We waren vrij, niet gespeeld, ze kwamen niet opdagen. Nee, Dames, dan doen we jullie te kort, we hebben gevoetbald en goed gevoetbald. Helaas, weer niet hetgeen wat we zo nodig hebben. Vaak heeft een team 2 of 3 goede speelsters en de rest hangt er maar omheen, die voetballen maar mee. Zie Honselersdijk: nr. 7-8-10. Wij hebben een team met gewoon allemaal goede voetbalsters echter er is iets wat het ons niet gunt om die punten mee te nemen.

Weer een wedstrijd tegen de koploper en weer de laatste minuut dat de bal er aan de verkeerde kant inrolt en weer geen punten. Zelfs ik was sprakeloos na afloop. Als ik meiden (lees kanjers) er zo door zie zitten na zo’n wedstrijd, dan ben zelfs ik sprakeloos en weet ik effe niet wat ik moet zeggen om jullie weer te laten lachen. Op achterstand komen tot 3 keer toe en weer terugvechten tot 3-3. Nog 4 minuten spelen en dan gebeurd het toch weer. Eindstand: Ik weet het niet. (4-3)

Heel Honselersdijk was uitgelopen, om te kijken naar hun Dames en allemaal zeggen ze weer na afloop, wat spelen jullie goed en verzorgd voetbal. Ja, leuk meneer, maar weer niets. Als je de wedstrijd niet gezien hebt en elke week de verslagen leest dan wordt er al snel gezegd: Ja, als je dan zo goed speelt, dan moet je toch ook winnen. Inderdaad, dat zou ook terecht zijn, maar….

Het positieve is wel weer, dat jullie de tweede en derde helft altijd winnen. Voor aanstaande dinsdag weet ik nog niet, waar we nu weer op moeten gaan trainen, want alles loopt in het veld zoals we het doordeweeks oefenen. Witte zakdoekjes denk ik niet aan, ik weet, “weer” zeker dat we zaterdag de punten gaan pakken, thuis tegen HSPV of HPSV en dan gaan we de lijn omhoog inzetten. Zaterdag worden als het goed is de sponsors ook verwacht voor de contracten en de foto’s, dus haren goed en vol in de foundation. Ik wil de druk niet te hoog inzetten, maar ik beloof een aantal flessen witte wijn na een goede afloop.

Uiteraard ga ik bij deze onze Jane nog even hartelijk bedanken voor het verdedigen van het doel. De keepster van de MB1 was bereid om na haar eigen zware wedstrijd nog een wedstrijd te keepen bij de “Grote Dames”. Jane, hartstikke bedankt, hopelijk mogen we je nog een keer vragen.

Ik drink nu mijn tweede whiskey leeg en verstuur het verslag. Ik zal zondagochtend om 5 uur met koppijn wel opstaan om te gaan werken, maar verheug me toch weer op dinsdagavond, waar ik al die stralende gezichtjes weer zal zien om toe te werken naar Red and White Saterday, D-Day for the Ladies.

Fijn weekend, Joost.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten