vrijdag 11 april 2014

Michel Breur nieuwe trainer MVV '27 2

MVV '27 heeft in Michel Breur de nieuwe trainer voor het 2e elftal gevonden. Breur stapt over van Zondag-eersteklasser DVV Delft waar hij actief is als trainer van het 2e  elftal en assistent van de hoofdmacht. De Rotterdammer is al bijna 30 jaar als (jeugd)trainer actief en kijkt uit naar de nieuwe uitdaging die hem in Maasland wacht.

Breur maakt na 3 jaar  DVV Delft de overstap naar Maasland. Bij de Delftse vereniging is hij trainer van het 2e  elftal, dat uitkomt in de reserve 1e klasse A op zondag. Daarnaast is hij assistent trainer van de A-selectie. Met Breur heeft MVV '27 een ervaren oefenmeester aangetrokken. Voor zijn periode bij DVV had hij al de nodige ervaring als trainer en ook heeft Breur op hoog niveau gevoetbald.

Michel Breur heeft als voetballer jaren in de jeugd van Sparta gespeeld en wist uiteindelijk zelfs een contract af te dwingen. Hij speelde 2 jaar in het 2e  elftal van de Spangenaren en kwam uiteindelijk tot een wedstrijd in Sparta 1. Nadat bleek dat Breur net tekort kwam voor het betaalde voetbal, besloot hij te gaan spelen voor de Sparta amateurs. Ook zijn eerste ervaring als trainer was bij de club uit Rotterdam-West, hij werd er jeugdtrainer. Uiteindelijk is hij 15 jaar actief geweest bij de jeugd van Sparta (1985 - 2005). Vervolgens vond Breur een nieuwe uitdaging bij SVV Scheveningen. Bij de huidige Topklasser was hij actief als jeugdtrainer en Hoofd Jeugdopleiding. Vervolgens werd hij dus trainer in Delft en is hij volgend jaar de trainer van MVV ’27 2.

Vlak voordat Michel Breur het trainingsveld op gaat om de B-selectie van DVV Delft te trainen, heeft hij nog wel even tijd voor een eerste reactie op zijn aanstelling bij MVV '27. Hieruit blijkt dat Breur uit ziet naar de nieuwe uitdaging in Maasland. "Ik kon MVV '27 al vanwege eerdere ontmoetingen tussen jeugdteams van MVV '27 en Scheveningen. Na het eerste contact ben ik mij in de club gaan verdiepen en heb ik links en rechts navraag gedaan. Hieruit kwam een positief beeld naar voren. Ook  met Arno van Nierop en Frank Rasens heb ik prima gesprekken gevoerd", aldus de geboren en getogen Rotterdammer. "Ik hoop dat ik het 2e elftal het volgende zetje kan geven. Uit de stand op de ranglijst blijkt dat het elftal het op dit moment al goed doet. Ze staan 3e  en gaan waarschijnlijk nacompetitie voor promotie spelen, dat betekent dat de huidige trainers goed werk leveren. Ik ga dus zeker niet zeggen dat ik het wel even beter ga doen, zo zit ik niet in elkaar. Maar we gaan er zeker iets moois van maken!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten