zondag 1 december 2013

Van de voorzitter


Ik kan me niet heugen dat we al zo vroeg in het jaar een kampioenschap mochten vieren. Ons G-team speelde gisteren gelijk tegen Rijnvogels en dit was meer dan genoeg om de herfst-medailles om te kunnen hangen. De spanning was vooraf groot. Zelfs ik ontving op vrijdagavond een berichtje van een nerveuze speler, die gelukkig wel aangaf goed te zullen slapen en fit op het veld te staan. Erg leuk dat de wethouder, mevrouw van Nimwegen, en de sponsor, vertegenwoordigd door Arnold Bos, aanwezig waren. De taart van de gemeente werd vol enthousiasme gedeeld en verorberd.

Afgelopen week mocht ik Sinterklaas en zijn Pieten weer bij de club verwelkomen. Een kleine 70 kinderen hebben een heerlijke middag gehad. Eerst natuurlijk de gebruikelijke spelletjes en daarna een mooie ontvangst van de goedheiligman. De opgetogen gezichtjes waren weer prachtig. Veel dank aan alle vrijwilligers die er voor hebben gezorgd dat iedereen weer blij en met een mooi cadeautje naar huis ging.
Nu ik het toch over vrijwilligers heb: zet u vast op 4 januari 2014 met grote letters in uw agenda, de vrijwilligersbrunch! Het bestuur wil iedereen die op wat voor manier ook zijn/haar steentje bijdraagt aan het laten draaien van onze vereniging van harte uitnodigen bij deze brunch. Een mooi begin om het nieuwe jaar te starten.

Er komen nog een aantal drukke weken aan: het Westlands kampioenschap voor E- en D-selectie, 4x4 toernooi, kerstklaverjassen, oliebollenrace, oudjaars-glas heffen, enzovoorts. Houd u de website in de gaten, daar zal zeer binnenkort een activiteitenoverzicht op geplaatst worden.

Het omgaan met elkaar zal volgende week hoog op de agenda van het bestuur staan. Twee incidenten die de afgelopen weken hebben gespeeld geven hier aanleiding toe. We zullen onze gedragscode opnieuw doornemen en aanscherpen. Natuurlijk zijn wij een dorpsvereniging waarbij excessen gelukkig niet voorkomen, maar dat betekent niet dat we niet alert moeten zijn en blijven.

Ik sluit af met een bijzonder bericht. Ik heb afgelopen donderdag het eerste clubblad in handen gehad. In een kast in de kleedkamergang blijkt een klein archiefje clubbladen verstopt te zijn. Een volgetypt A4-tje uit 1959, waarin de voorzitter vol trots het eerste clubblad ten doop houdt. Nu, bijna 55 jaar later en ingehaald door de digitale tijd, zal het clubblad gaan verdwijnen. De komende weken zult u daar veel meer over gaan lezen.


Ik wens u een gezellige Sinterklaasavond en ontmoet u natuurlijk weer langs het veld!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten