zondag 22 september 2013

Van de voorzitter


Wat ben ik trots! Trots op onze club, op haar vrijwilligers, haar trainers/spelers/speelsters, haar sponsors, op allen die zich verbonden voelen aan MVV ’27.

Vorig weekend hebben we met z’n allen een geweldig visitekaartje afgegeven. Eerst de opening van het terras en daarna het Cittaslow-toernooi. De weergoden waren ons goed gezind en vrijwel alle activiteiten konden buiten plaatsvinden. Tijdens de opening van het terras waren er lovende woorden van de burgemeester voor de vrijwilligers en de sponsoren. De terrasburgers, de volle tafels en goed gebruikte loungesets zorgden voor een prima ambiance en het bleef lang gezellig op zaterdag.

Op zondagochtend om half zeven waren de eerste vrijwilligers weer present op het complex op te ridderen want om 10 uur arriveerden de eerste gasten. Het werd een prachtig toernooi met een mooie beker voor het Midden-Delfland-team, geleid door ons Pieter van Rijs en Niels Planken. Vele complimenten mocht ik in ontvangst nemen en deze geef ik graag aan u door. Men was zeer onder de indruk van de gastvrijheid, de organisatie en het complex.

Waar ik ook blij mee ben, is de spontane reactie van twee meiden op mijn oproep om u aan te melden als vrijwilliger. We zijn er echter nog niet en hebben nog behoefte aan een trainer, een leider, een vlagger, maar ook aan iemand die meehelpt bij ons altijd gezellige wedstrijdsecretariaat. U kent mijn uitspraak: MVV ’27 zijn we met z’n allen. Als iedereen een uurtje van z’n tijd in de club steekt dan wordt het nog leuker voetballen voor onze jeugd.

Afgelopen woensdagavond heeft het dagelijks bestuur van de vereniging de Maaslandse Ondernemers Vereniging ontvangen. Samen met de voorzitter en de penningmeester van de sponsorcommissie hebben wij met hen gesproken over de financiële situatie van de club. Zij waren enigszins verontrust door de verhalen die zij in de wandelgangen hadden gehoord: “het zou slecht gaan met onze club!” Ik was erg blij met de mogelijkheid om hen te kunnen laten zien hoe wij de problemen van afgelopen jaar hebben aangepakt. Zij hadden waardering voor onze voortvarende acties en gingen met een positief gevoel huiswaarts.

Op vrijdagavond zaten de sponsorcommissie, evenementencommissie, communicatiecommissie en het bestuur bij elkaar, zo’n 25 man/vrouw. Gezamenlijk hebben we informatie uitgewisseld en gekeken waar we elkaar kunnen versterken. Een bijeenkomst waar ik veel energie van krijg. Men borrelt van de plannen. U gaat daar de komende maanden van alles van merken.

Komend weekend komt VDL bij ons op bezoek. Zowel ons 1e elftal van de heren als van de dames spelen thuis tegen onze buur-vereniging. Dat we daar een feestje van gaan maken, spreekt voor zich. Er wordt gezorgd voor een viskar na de wedstrijd en muziek op het terras. U bent natuurlijk van harte welkom.

Ook alvast uw aandacht voor de komende ALV op 30 september. Elders op de website en in het clubblad vindt u de agenda van deze avond.

Ik hoop dat we een paar weken van rustig nazomerweer tegemoet gaan waarin we heerlijk langs de lijn naar een mooie pot voetbal kunnen kijken.
En natuurlijk ontmoet ik u weer graag op ons complex.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten