zondag 8 september 2013

Van de voorzitter



Het terras wordt ronduit geweldig! Wat een prachtige uitbreiding van onze accommodatie. Iedere avond deze week en zelfs vandaag (zondag) waren er vrijwilligers bezig om het terras op te hogen, af te vlakken en dicht te leggen. Zonder iemand te kort te doen, wil ik mijn waardering uitspreken voor Jan de Baat, Albert van Leeuwen, Bob van der Gaag en Arnol Bos. Geweldig, wat een werk hebben deze mannen verzet. Ook hun vrouwen mogen wij dankbaar zijn, want deze heren zijn de laatste weken weinig thuis geweest.

Heel positief is ook dat zich spontaan een kandidaat-secretaris heeft aangemeld. Martino Scheepens stapte vorige week de bestuurskamer binnen en zei: Rita, ik wil graag iets terug doen voor de vereniging! Martino is al jaren aan de club verbonden als leider. Zijn kinderen, 2 zonen en een dochter, hebben allen bij MVV ’27 gespeeld en de jongste, Thomas, speelt nog steeds in de C-tjes. Wij zijn bijzonder verheugd met zijn aanmelding en zullen hem als kandidaat op 30 september tijdens de ALV aan u voorstellen.

Mij bereikte het bericht dat één van onze D-pupillen, Stan de Vast, langdurig uit de roulatie zal zijn. Een blessure aan zijn knie blijkt zeer hardnekkig. Stan, deze week komt er een attentie naar je toe. Hopelijk zien we je snel weer op onze velden spelen!

Nu kent u mij als een opgeruimd, vrolijk mens. Echter, afgelopen zaterdag toen ik terug kwam van de uitwedstrijd van het eerste uit Delft, trof ik een kantinevrouw aan met hoog rode kleuren en een sombere blik. Zij deelde haar zorg omtrent de bezetting van onze horeca-ploeg met mij. En ik moet zeggen, daar word ook ik niet vrolijk van. De afsluitploeg is bijna gehalveerd en de bar- en keukenbezetting is uitermate mager. We hebben, met onze evenementencommissie en onze terugkeer in de tweede klasse, mooie ideeën om gezelligheid bij de club uit te breiden, maar dan hebben we wel handjes nodig. Het duidelijk is te zien dat er een vaste groep, zeer gewaardeerde, vrijwilligers is die steeds weer gevraagd worden. We hebben behoefte aan nieuwe extra mensen, aan u! Mensen die regelmatig, maar echt niet iedere week, een paar uurtjes mee willen helpen. Meld u aan via horeca@mvv27.nl of evenementen@mvv27.nl . Natuurlijk mag u mij ook aanspreken.

En als ik nu toch om uw inzet vraag en u hebt meer aspiratie op het voetbalgebied: nog niet alle trainers- en leidersposities zijn ingevuld. Een bericht naar tc@mvv27.nl of jeugd@mvv27.nl zou veel voetballertjes blij maken.

Ik trap een open deur in en u weet het natuurlijk wel, maar MVV ’27 zijn wij met z’n allen. En alleen samen kunnen we er voor zorgen dat onze club goed draait.

Dit moest me echt even van het hart.

Ik ga genieten van een mooie zondag. Ik hoop u komende weken, bijvoorbeeld tijdens het Cittaslow-toernooi zittend op ons mooie terras, natuurlijk weer te ontmoeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten