zondag 19 mei 2013

MVV ‘27 Bedankt!
















Wat een ongelofelijk mooi feest was het afgelopen zaterdag! In aanloop naar de kampioenswedstrijd zeiden we al tegen elkaar: “Als we kampioen worden, dan moet het een feest van de vereniging worden.” In mijn beleving en uit alle reacties die ik heb gehad, maak ik op dat dat zeker gelukt is!

Hiervoor verdienen alle leden, vrijwilligers, sponsoren, bestuur, staf en de spelers een groot compliment! Enorm bedankt voor al jullie inspanningen om deze dag tot een groot succes te maken. Het was een unieke dag! Eentje om nooit meer te vergeten.

Toen ik eind juli op weg was naar de eerste training van het seizoen, deed ik dat met pijn in mijn buik. Nog steeds ziek van de degradatie van het seizoen ervoor. Gelukkig ebde dat gevoel gauw weg en maakte het plaats voor het gevoel van uitdaging om weer wat op te bouwen.

We zijn een ander systeem gaan spelen. Er was direct van af het begin van de voorbereiding weer een gezonde concurrentiestrijd voor een plekje in het eerste en de groep was enorm positief ingesteld! Dat was top en dat was ook hetgeen we nodig hadden.

Begin september speelden we de eerste competitiewedstrijd tegen Honselersdijk. We bogen een 0-2 achterstand om in een klinkende en dik verdiende 3-2 overwinning. Een mentale opsteker! We gingen de winterstop in met 4 punten voorsprong op de nummer 2. Heerlijk, maar we bleven nuchter…….het was nog een lange weg….

Halverwege de 2e helft van de competitie, hebben we naar elkaar uitgesproken dat we zouden gaan voor het kampioenschap, maar het echte geloof bij de groep kwam pas naar de super overwinning tegen Die Haghe (thuis). 2-0 en zeer overtuigend!

In de slotfase van de competitie bleef onze grootste concurrent Honselersdijk maar winnen. Ze hielden ons goed onder druk (9 wedstrijden, 27 punten!). Gelukkig bleken wij bestand te zijn tegen die druk en sleepten we het verdiende kampioenschap binnen! Maar ja, dat moet ook wel met zo’n aanvoerder in het eerste elftal!

We hebben het hele seizoen bovenaan gestaan. We hebben zeer constant gepresteerd. Het lukte ons niet altijd om de tegenstander van de mat te spelen, daar waren de onderlinge verschillen te klein voor, maar we speelden wel met heel veel passie, beleving en strijd! We hadden een strijdplan waar iedereen zich in kon vinden en dat wierp zijn vruchten af!

De perfecte samenwerking met de spelers en staf van 1,2,3 en A1 heeft een groot aandeel gehad in het behalen van het kampioenschap! Bedankt daarvoor! Ook in de toekomst zal je elkaar altijd moeten blijven steunen.

Ik heb 2 topjaren gehad bij MVV ‘27 en 1 schitterend jaar. Ik wil iedereen bedanken waarmee ik heb samengewerkt. Spelers, staf, het nieuwe bestuur, het oude bestuur, de dames/heren achter de bar en in de keuken, de vrijwilligers, de jeugdtrainers en niet te vergeten de sponsoren, iedereen heeft zijn aandeel gehad in deze topprestatie! Het was een voorrecht om hoofdtrainer van MVV ‘27 te mogen zijn.

Ik heb MVV ‘27 leren kennen als een hele speciale en warme vereniging. Ik weet zeker dat MVV ‘27 nog een hele mooie toekomst tegemoet gaat. Er worden (en zijn) grote stappen gemaakt in de prestatieve tak van de vereniging. Veel 1e jeugdteams zijn de afgelopen 2 jaar gepromoveerd. Iets wat op termijn heel belangrijk is voor het 1e elftal. Er staan goede jeugdtrainers op de selecties en gelukkig is er ook genoeg aandacht voor de elftallen daaronder. Ook die zijn heel belangrijk!

Natuurlijk kunnen er bij MVV ‘27 nog veel zaken verbeterd worden, daar ben je een amateurvereniging voor. Zorg ervoor dat je met elkaar in gesprek blijft en blijf verbeterpunten aandragen. Door mee te blijven denken en werken zal MVV ‘27 een steeds stevigere basis gaan krijgen. Als iedereen dat doet, dan maak je vanzelf stapjes ophoog. Dat kost wel tijd……. Gun elkaar die tijd!

Het bestuur, onder de warme leiding van Rita, verdiend een groot compliment. Achter de schermen wordt heel hard gewerkt aan het verder professionaliseren van de vereniging. Dat gaat uiteraard met vallen en opstaan, maar ze hebben een hoop bereikt de afgelopen 3 jaar. Tevens wil ik het bestuur bedanken voor het vertrouwen wat ze mij altijd geschonken hebben, ook in de periode dat het minder ging! Dat voelde heel goed!

Ik hoop dat we nog een mooi toetje krijgen in de Westland Cup en dan zit het er echt op. Ik zal nog regelmatig een kijkje komen nemen bij het eerste, want MVV ‘27 heeft een speciaal plekje gekregen in mijn hart. Namens mij en zeker ook mijn familie wil ik iedereen bedanken voor de hele fijne en leerzame tijd bij MVV ‘27!

Pim van der Hoorn



Geen opmerkingen:

Een reactie posten