vrijdag 30 augustus 2013

KAREN KRIJGER GAAT MET VROUWEN 1 VOOR TITEL

Door Stefan van Mil


Bijna drie maanden gelden werd Karen Krijger unaniem verkozen tot beste speelster van MVV ’27 van het seizoen 2012/2013. Dat de keuze destijds op haar viel, kwam voor de middenveldster enigszins als een verassing. ‘Ik vond over het algemeen dat ik een iets minder jaar had. Desondanks was het wel heel leuk om speelster van het jaar te worden,’ aldus de 17-jarige VWO-scholiere, wier oudere broer in MVV ’27 10 voetbalt.

Voor de komende jaargang is een persoonlijke eretitel niet de voornaamste doelstelling van Krijger. Presteren met Vrouwen 1 acht zij vanzelfsprekend belangrijker. ‘Uiteraard willen we kampioen worden. Ik denk dat we voetballend goed genoeg zijn om bovenin mee te draaien. Alleen zal het wel moeilijker worden zolang we nog geen vaste keepster hebben, dus hopelijk vinden we die alsnog,’ voorziet de Maaslandse. 

Om de titel in de vierde klasse te behalen of tenminste promotie af te dwingen, moet de benadering naar de speelsters toe, maar ook die van henzelf beter dan vorig seizoen zijn, vindt Krijger. Haar debuutjaar bij de Vrouwen is door de groep enigszins verknoeid. ‘Maar dat had ook te maken met het feit dat we vaak niet op dezelfde positie als de week ervoor speelden. Daardoor konden we als team nooit echt aan elkaar wennen. We willen dit seizoen meer als een selectie-elftal benaderd worden. Dan wordt de aandacht vanuit de club ook groter, zoals dat enkele jaren geleden het geval was toen Vrouwen 1 om de prijzen in de tweede klasse meedeed. Natuurlijk moet die andere aanpak wel gepaard gaan met een goede sfeer in het team,’ schets Krijger haar ideaalbeeld.


In de strijd om de bovenste plaatsen ziet de Maaslandse voor zichzelf een rol op het middenveld weggelegd. Met haar spelinzicht, traptechniek en balbeheersing lijkt ze alle competenties in huis te hebben om een belangrijk onderdeel van MVV ’27 Vrouwen 1 te worden. ‘Ik denk dat ik als aanvallend ingestelde middenvelder het beste tot mijn recht kom. Een van mijn sterke punten vind ikzelf mijn overzicht. Ik probeer het hele veld te overzien en waar mogelijk te openen naar de andere kant als daar ruimte ligt. Nou ja, meestal dan,’ besluit Krijger lachend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten