dinsdag 23 april 2013

David van Aalst pupil van de week

Zaterdagochtend 20 april, de wekker ging weer vroeg af. Het begin van een bijzondere dag, want alle opa’s en oma’s, ooms, tantes, broers en zussen zouden ook naar MVV ’27 komen. Want vandaag spelen wij, de E2, een echte kampioenswedstrijd. Ook onze sponsor Adwin van den Burg, komt kijken. En een mooie wedstrijd werd het. In de eerste en in de derde in minuut maakte ik de eerste twee doelpunten voor mijn tem de E2 een prachtige begin van de wedstrijd. En de eindstand werd heel mooi, met 9-1 gewonnen! En ja, toen werd het pas echt feest, met champagne, een medaille en bloemen. 


Daarna kregen we van de vader van Ryan een rondrit in zijn grote auto, versierd met slingers gingen we al toeterend door het dorp. Heel Maasland moest weten dat de E2 kampioen was geworden! Terug bij MVV ’27 kregen we al om 10:15 een patatje en limonade, maar het feest was nog niet klaar. Tim onze trainer vertelde dat we ook team van de week waren en als verrassing dat ik ook nog eens pupil van de week was! En dat vond ik wel erg spannend.…. Nu moest ik gaan kiezen met welke speler van MVV ’27 1 ik op de foto zou gaan. Gelukkig kon ik snel een keuze maken en ben ik met “oude” trainer van de F2 Lars Kloet op de foto gegaan. 


 Om 14.00 uur melden bij de bestuurskamer, daar kreeg mijn eerste cadeau, een bal met alle handtekeningen van de spelers van MVV ’27 1 en kreeg ik het jasje aan met daarop “pupil van de week” en namen ze me mee naar kleedkamer en mocht ik met “de mannen” mee het veld op voor de warming-up. En dat was geweldig leuk om mee te maken. Na de warming-up weer naar de kleedkamer waar ook mijn eigen team de E2 klaarstond, om als “team van de week” samen met MVV ’27 1 het veld te betreden. 


Een hele eer en weer alle familieleden en vrienden stonden klaar om ons toe te juichen. Ik mocht de aftrap doen en schoot helaas naast het doel van de tegenstander SV Houtwijk. Daarna begon de wedstrijd en mocht bij de mannen van MVV ’27 1 in de dug-out blijven en dat was heel erg leuk en we kregen een zeer spannende om te zien. Soms leek het net een rugby wedstrijd, maar MVV ’27 bleef alles op alles zetten. En gelukkig won MVV ’27 met 4-3 en scoorde we nog in de laatste minuten van de wedstrijd. Na afloop van de wedstrijd mocht ik mee de kleedkamer in, en wat een feest was het daar, en werd gezongen, muziek, en er kwam drinken en lekkere snacks naar de kleedkamer…. Ik had er nog wel heel lang bij willen blijven maar ik moest mee naar de bestuurskamer. De scheidsrechter was ook in de bestuurskamer en heeft nog een handtekening op mijn bal gezet, en ik mocht de scheidsrechter een bloemetje overhandigen om hem te bedanken voor het fluiten van de wedstrijd. En als laatste kreeg ik nog een cadeau, een fotolijst en weer een heerlijk patatje, en dat was het einde van een hele mooie en fijne dag op MVV ’27. En ik zal nog veel aan deze dag terug denken. Dank je wel MVV ’27, het was echt geweldig!!! Gr. David van Aalst


Geen opmerkingen:

Een reactie posten