vrijdag 19 november 2010

De trainer spreekt …


19 november 2010 | Wat een teleurstelling heerste er zaterdag na de met 2-1 verloren thuiswedstrijd tegen SHO! Zeker omdat het eerste doelpunt van de tegenstander (1-1) ten onrechte door de scheidsrechter werd goedgekeurd. Dat maakte nogal wat emoties los. Begrijpelijk natuurlijk, zekervoor iedereen die MVV '27 een warm hart toedraagt. 
Wat wij, en dan praat ik over technische staf en supporters, wel moeten voorkomen, is dat we onze frustratie op af te keuren wijze botvieren op de scheidsrechter. Dat kan en mag niet gebeuren. Ik trek het boetekleed zelf ook aan. Ik reageerde direct na het doelpunt te emotioneel richting de arbiter (mijn ploeg werd ten onrechte benadeeld!), ik had rustiger moeten blijven. Dat hoort bij mijn taak als coach.
Na de wedstrijd bereikten mij (en het bestuur) echter ook signalen dat ook supporters zich erg negatief richting de scheidsrechter hadden uitgelaten. Hoe begrijpelijk een ieders frustratie op zo’n moment ook is, dit moeten we te allen tijde voorkomen. MVV ’27 is een fatsoenlijke club, heeft een uitstekende naam in de regio en we willen dit beeld heel graag in stand houden. 
Laten we er daarom als MVV’ers voor zorgen dat scheidsrechters (en tegenstanders) zich altijd welkom voelen op ons sportpark en hun de verzekering geven dat we ze met respect behandelen, ook na een fout. Dat verdienen scheidsrechters, want ook voor hen is het soms niet gemakkelijk. Door ook bij een teleurstelling niet te emotioneel te reageren, voorkomen we niet alleen dat er over MVV ’27 straks negatief wordt gesproken, maar het werkt zeker ook niet in ons voordeel als er op ons sportcomplex een vervelende sfeer richting arbiter/supporters tegenstander komt te hangen.
De ploeg was zaterdag na afloop uitermate teleurgesteld en is heus gebrand op het behalen van goede resultaten. Morgen treffen we koploper CWO, een zware dobber. Na een weekje rust volgen voor de winterstopnog Leonidas en PPSC. We kunnen uw support de komende weken nog hard gebruiken. Steun ons, maar altijd met respect voor elkaar! Tot morgen!
Pim van der Hoorn, Hoofdtrainer MVV ‘27
Rita van Hardeveld, voorzitter MVV ’27 namens bestuur MVV ‘27

Geen opmerkingen:

Een reactie posten